2016. október 30.

Narancssárga, és összetevői

Avagy Halloween, és végső soron az ősz alapjáraton.
Be kell vallanom, hogy sokáig nem szerettem az őszt, és hogy Ostrava nem volt elég érdekes hely a számomra, valamiért nem tudtam szépséget találni a városban. Az itteni emberek remekek, és az összes Erasmushoz kapcsolódó ember túlontúl remek, de mégis, köszönhetően a nehézipar nagy mértékű jelenlétének, főleg Vítkovicében, ahol lakom, minden, amit láttam, a ronda gyárak és a bányák voltak. Miután lefordítottam a “důl” szót, ami rengeteg villamos- és buszmegálló nevében szerepel, és azt jelenti, hogy “akna”, egyáltalán nem segített a város felé irányuló rossz érzéseimmel kapcsolatban, hisz mindig emlékeztetett, hogy a szépségnek ára van. Nem mintha egyébként nem tudtam volna, de az, hogy erre napi szinten emlékeztessenek (legalább kétszer, hisz általában ugyanazok között a megállók között utazom), úgy hiszem, egy kissé sok a törékeny lelkemnek.
[ez csak egy része az ipari városrésznek, ami mellett minden nap elmegyek, ha a belvárosba tartok]
Az ősz egy kicsit hasonló a számomra, ez a természet éves elhalálozásának időszaka. És még ha tudom is,, hogy egy hosszú, hideg, fehér éjszaka után újjászületik, egy kicsit nehéz elengednem a nyarat és a zöld leveleket, é néznem, ahogy először sárgává változnak, aztán narancssárgává, és pirossá, és barnává, aztán elhagyják a fa ágait, amint az öreg emberek haja hagyja el a fejüket. Nincs több virág, csak a színes levelek festik a földet, amint védelmező szőnyeget képeznek a talajon, hogy megóvják a téltől. És azt hiszem, részben ezért is szeretem Skandináviát és a fenyőket, nem látod az örökzöldeket haldokolni, hisz örökké zöldek.
De ezek az érzések megváltoztak, mikor egyik nap tettem egy sétát a Komenského sady-ban, egy gyönyörű és óriási parkban az Ostravice folyó partján. Az  hely csodálatos, a fű zöld, a fák hatalmasak, a levelek gyönyörűen festik a földet, és rengetegen sétáltatják arra a kutyájukat, szóval képzelheted, mennyország volt a számomra. Ott nem éreztem, hogy a belvárosban vagyok, hanem inkább azt, hogy a természetben vagyok, azzal körülvéve, ami vagyok, élő hússal és vérrel, természettel, ami lélegzik, és aminek a szíve dobban minden egyes megtett lépésemkor; és nem halott téglával, fémmel és műanyaggal.

A másik érdekes, és narancssárgával kapcsolatos dolog, ami történt, az a Halloween-party volt a Marley klubban már október 25-én. Már mielőtt Ostravába jöttem, szuper izgatott voltam, nagyon szeretek beöltözni,, de valami ismeretlen oknál fogva eddig mindig megbetegedtem, mikor Halloween-party jött, szóval most nagyon odafigyeltem az egészségemre, míg a buli elkezdődött. Hoztam magamnak ruhát otthonról (aminek a varrását három helyen is meg kellett javítanom), és végül találtunk magunknak egy bulit is. Két cseh Erasmusos várt ránk a villamosmegállóban, bár végül én voltam az egyetlen, aki ott találkozott velük, a többiek később közvetlen oda jöttek, ahol a buli volt. nem volt olcsó, 70 CZK-ba került, és be kell vallanom, hogy bár éjjel 3-ig terveztem maradni, amikor a bulinak vége volt, a zene olyan szörnyű volt, hogy 1:30-kor leléptem. Persze, tudom, nem a zene, hanem az emberek csinálják a bulit, de mikor körülbelül 20 ember (és további kb 30-40, kit nem ismertünk) egyetért, hogy a buli szar, akkor agy eséllyel a buli tényleg szar. Mindent megpróbáltunk, hogy jól érezzük magunkat, komolyan, és nagyon szeretem azokkal az emberekkel tölteni az időm, akik mind időt s energiát fektettek abba, hogy Piroskáknak, Zombikak, Vámpíroknak, stb.-nek öltözzenek… és amíg tudtunk táncolni a zenére, azt meg is tettük, de már nem tudom, mi a rosszabb, egy cseh DJ vag egy Latino party… ^^” De a cseheknek se tetszett, szóval lehet,csak az a DJ volt fos (nagyon tényleg.). De az vicces volt, Denisa azt mondta, szeretné, ha Porubában laknék (az ő kolijuk), és minden nap tudnánk együtt bulizni.

De Chris, egy imádnivaló lengyel srác, akiről már meséltem, megkért, hogy írjak erről a buliról is, és megígértem neki, szóval tessék, ember! Legközelebb találjuk egy jobb bulit magunknak valamerre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése